کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید، بی شک این سوال در ذهنتان نقش بسته که چگونه پس از فارغ التحصیلی در آمریکا بمانید و کار پیدا کنید؟

کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید، بی شک این سوال در ذهنتان نقش بسته که چگونه پس از فارغ التحصیلی در آمریکا بمانید و کار پیدا کنید؟ و یا این که شرایط کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی چگونه است؟ شما باید هنگام آماده شدن برای تحصیل در این کشور به این نکته آگاهی داشته باشید که بعد از فارغ التحصیلی در آمریکا، تنها 60 روز فرصت دارید تا کاری بیابید و ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی روند پیدا کردن کار در آمریکا آشنا کرده و شرایط کار و مزایای اخذ اقامت کاری در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی را با یکدیگر مرور کنیم.

کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی

به طور معمول دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آمریکا، می‌توانند در مراکزی که دوره‌های کارآموزی خود را در آن‌جا گذرانده‌اند مشغول به کار شوند. در اغلب موارد جذب نیرو از سوی کارفرما بدین شیوه صورت گرفته و نیازی به جست‌وجوی کار در این کشور نخواهند داشت. اما دانشجویان مقطع دکتری اور کوالیفاید (Over Qualified) محسوب می‌شوند. در واقع می‌توان چنین گفت که این افراد به قدری دانش و آگاهی‌شان بالاست که به درد هیچ کاری نمی‌خورند. از این رو بهتر است با گذراندن دوره فوق دکتری در آمریکا به مدارج علمی بالاتری دست یافته و به عنوان استاد در دانشگاه یا پژوهشگر در موسسه‌های پژوهشی فعالیت کنند.

شرایط کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی

آمریکا از جمله کشورهایی است که دوستدار مهاجرت بوده و گزینه‌های عالی متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهد. از آنجایی که این کشور از قدرت اقتصادی بالایی برخوردار بوده و نرخ بیکاری در آن 6/3 است، یافتن کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی چندان دشوار نخواهد بود. جالب است بدانید افرادی که مدرک تحصیلی خود را در سال جاری از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنند، شانس بیشتری برای پیدا کردن کار دارند. به هنگام یافتن شغل، تخصص افراد مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به سطح مهارت افراد، ویزای کاری به آن‌ها اعطا خواهد شد. اگرچه اغلب کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این خصوص دارند و اجازه نمی‌دهند دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در آنجا بمانند، اما آمریکا استثناء محسوب شده و در صورتی که فرد حائز شرایط لازم باشد، این اجازه را به او خواهد داد.

گزینه‌های کار پس از تحصیل در آمریکا

گزینه‌های مختلفی برای کار پس از تحصیل در آمریکا وجود دارد که به اختصار عبارتند از :

  • برنامه OPT

این برنامه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا بعد از فارغ التحصیلی در آمریکا بمانند. برای این منظور می‌بایست به ادارهٔ شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) مراجعه کرده و مجوز مربوطه را دریافت کنند. به این طریق تا 12 ماه اجازه کار در آمریکا را خواهند داشت. بهتر است 9 ماه پس از شروع تحصیل خود، درخواست خود را برای برنامه OTP ارسال کنید.

  • برنامه  CPTیا آموزش عملی درسی

این برنامه یک استخدام پولی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا در طول اقامت خود بعد از فارغ التحصیلی بتوانند در آمریکا کسب درآمد کنند. برای دریافت این برنامه نیز دانشجویان باید به ادارهٔ شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) مراجعه کرده و مجوز مربوطه را دریافت کنند. البته این برنامه تنها به دانشجویانی اختصاص داده می‌شود که ویزای F-1 را دارند و در دسترس است. قوانین CPT برای ویزای F-1 عبارت است از :

  • دانشجو باید دوره CPT training را برای دستیابی به اعتبار علمی بگذراند.
  • دانشجو باید حداقل به مدت یک سال در ایالات متحده آمریکا تحصیل کرده و دارای ویزای معتبرF-1  باشد.
  • دانشجو باید قبل از ثبت هرگونه درخواست برای دریافت برنامه CPT یک پیشنهاد شغلی در رشته تحصیلی خود دریافت کرده باشد.
  • انجام کارآموزی و استخدام پس از طی کردن دوره
  • داشتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر و تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کار

مزایای اخذ اقامت کاری بعد از فارغ التحصیلی در آمریکا

متقاضیانی که در آمریکا تحصیل می‌کنند و موفق به اخذ اقامت اقامت کاری بعد از فارغ التحصیلی می‌شوند، از مزایای بسیار زیادی بهره‌مند خواهند شد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • برخورداری از رفاه اقتصادی که به دلیل سطح درآمد بالا ایجاد شده است که نمایانگر قدرت خرید بالا است.
  • حداقل درآمد سالیانه در آمریکا 24 هزار دلار آمریکا
  • میانگین درآمد سالیانه در آمریکا 94 هزار و 700 دلار آمریکا
  • حداکثر درآمد سالیانه در آمریکا 423 هزار دلار آمریکا
  • پس از گذشت مدت زمان 5 سال، امکان اخذ پاسپورت آمریکا وجود دارد. این در حالی است که اگر فرد با یک شهروند آمریکایی ازدواج کند، می‌تواند پس از 3 سال، پاسپورت آمریکایی خود را دریافت کند.
  • از آنجایی که آمریکا سیستم تابعیت دوگانه را می‌پذیرد، بدون نیاز به ترک تابعیت قبلی می‌توان پاسپورت آمریکا را دریافت کرد.
  • ثبات قیمت در آمریکا از جمله مواردی است که در خیلی از کشورها رویا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که نرخ تورم پایین در ابتدای سال جاری، تنها 3/1 درصد بوده است.
  • بهره‌مندی از امکانات بهداشتی – درمانی، آموزشی و … در آمریکا از دیگر مزایای اخذ اقامت کاری بعد از فارغ التحصیلی است.

کاریابی در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی و معرفی مؤسسات کاریابی

آمریکا که جزء اعضای سازمان ملل متحد و صندوق بین‌المللی پول نیز به شمار می‌رود، دارای واحد پول دلار است که یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان محسوب می‌شود. در این کشور پیشرفته هیچ نوع بازار کاری برای افراد غیر ماهر و معمولی وجود ندارد و بازار کار ان دست افراد دارای مهارت و متخصص است. از این صدور ویزای کاری و اقامتی برای افراد بین‌المللی دارای سخت‌گیری‌های فراوانی است. متقاضیان کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند با مراجعه به مؤسسات کاریابی و سایت‌های مربوطه، مشاغل مورد نظر خود را بررسی کنند و با قرار دادن رزومه خود در بخش USA JOBS، امکان دسترسی به آن را برای کارفرمایان فراهم کنند. در صورت تأیید رزومه از سوی کارفرما، یک نامه الکترونیکی به عنوان تائیدیه از جانب مؤسسه کاریابی دریافت کرده و در صورت پذیرفته شدن می‌توانند برای دریافت ویزای کاری آمریکا اقدام کنند. برخی از مهم‌ترین مؤسسات کاریابی در آمریکا عبارتند از :

  • مؤسسه کاریابی APPLEONE واقع در شهر زیبای لوس آنجلس
  • مؤسسه کاریابی Job Spring Partner
  • مؤسسه کاریابی National Event Staffing

سخن پایانی

در این مطلب با شرایط کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی آشنا شده و دانستیم و اخذ اقامت کاری بعد از فارغ التحصیلی می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که آگاهی از تمام شرایط و ضوابط مربوط به این زمینه بسیار لازم و ضروری است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از یک متخصص کمک بگیرید تا بتوانید در همه موارد به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. موسسه مهاجرتی 123 اپلای خدمات گسترده‌ای در این زمینه ارائه می‌دهد و در تمام طول مسیر کنار شما خواهد بود.

آیا امکان پیدا کردن کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد؟

بله – نسبت به سایر کشورها ساده‌تر است اما ضرورتاً اینچنین نیست. در صورتی که شما حتی برای یک سال هم که در آمریکا تحصیل کرده باشید، ممکن است به هنگام فارغ التحصیلی صلاحیت دریافت OPT یا همان آموزش کار اختیاری را کسب کنید و نسبت به سایرین بتوانید راحت‌تر کار پیدا کنید.

برای یافتن کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی، چقدر زمان داریم؟

بعد از فارغ التحصیلی در آمریکا، تنها 60 روز فرصت دارید تا کاری بیابید و ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تغییر دهید.

کار در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی در چه مقاطعی ساده‌تر خواهد بود؟

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آمریکا، می‌توانند در مراکزی که دوره‌های کارآموزی خود را در آن‌جا گذرانده‌اند مشغول به کار شوند. اما دانشجویان مقطع دکتری به دلیل دانش و آگاهی‌ بالا در یافتن کار بیشتر دچار مشکل هستند.

در حال حاضر برای ایرانیان، امکان اخذ ویزای کاری در آمریکا وجود دارد؟

خیر – ایالات متحده آمریکا هم اکنون برای ایرانیان، تنها ویزای تحصیلی صادر می‌کند و امکان اخذ ویزای کاری از این کشور وجود ندارد.

اشتراک گذاری مقاله : Array
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =

کلیه حقوق این سایت متعلق به ۱.۲.۳ اپلای می باشد طراحی سایت توسط وب24