مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی

شاید تا ده سال پیش پدیدۀ مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی یک موضوع آن‌قدرها مهمی نبود و طرفدار خاصی هم نداشت. نه این کشورها برنامه‌ای برای جذب پزشکان داشتند و نه پزشکان ایرانی میل و رغبتی برای مهاجرت و کار در آن‌ها؛ اما چند سالی است که داستان عوض شده و مهاجرت پزشکان به این کشورها، خصوصاً […]

مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی

شاید تا ده سال پیش پدیدۀ مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی یک موضوع آن‌قدرها مهمی نبود و طرفدار خاصی هم نداشت. نه این کشورها برنامه‌ای برای جذب پزشکان داشتند و نه پزشکان ایرانی میل و رغبتی برای مهاجرت و کار در آن‌ها؛ اما چند سالی است که داستان عوض شده و مهاجرت پزشکان به این کشورها، خصوصاً کشورهای حاشیۀ خلیج فارس، رونق گرفته است.
مهاجرت به کشورهای عربی برای کار پزشکی، به نظر عده‌ای بی‌ارزش و به نظر بعضی یک گزینۀ عالی است. برای بعضی سخت و برای بعضی، شرایط آن ساده‌تر از خیلی کشورهای دیگر است. این مطلب، راهنمای کامل مهاجرت پزشکان به کشورهای حوزۀ خلیج فارس است؛ که در آن از چراییِ آمار بالای مهاجرت به این کشورها گرفته تا شرایط و مزایا و معایب را بررسی می‌کنیم.
بیایید در همین شروع کار، نگاهی به مزایای کار پزشکی در کشورهای حاشیۀ خلیج فارس بیندازیم و ببینیم دلیل محبوبیت این کشورها برای پزشکان ایرانی چیست.

درباره مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی
کشورمیانگین درآمد (ارز محلی) میانگین درآمد (دلار آمریکا)
امارات25,000 درهم 7,000 دلار
عمان2,500 ریال 6,500 دلار
قطر18,000 ریال 5,000 دلار
بحرین1,800 دینار 4,500 دلار

این موارد، شرایط کلی مهاجرت پزشکان به کشورهای حوزۀ خلیج فارس بود. برای بررسی دقیق‌تر و کامل‌ترِ شرایط هر کدام از این کشورها، بهتر است مطلب اختصاصی آن را مطالعه کنید. نگران نباشید. برای هر کدام یک مطلب اختصاصی داریم:

نکته‌ها:

  1. اگر در مطب شخصی طبابت می‌کنید، گواهی اشتغال را می‌توانید از سازمان نظام پزشکی یا معاونت درمان دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی بگیرید.
  2. اگر گواهی اشتغال به ‌زبان انگلیسی صادر شود، نیازی به ترجمه ندارد.
  3. همۀ ترجمه‌ها باید به زبان انگلیسی باشد.

سوالات متداول

آماری از مهاجرت پزشکان به کشورهای حوزۀ خلیج فارس وجود دارد؟

آمارها در این مورد ضد و نقیض است و اطلاعات موثقی که بتوانیم به آن استناد کنیم وجود ندارد. هر چند ماه یک‌بار آماری از مهاجرت پزشکان به کشورهایی مانند امارات و عمان منتشر می‌شود که منبع معتبری ندارند.
اما از آمارهای ساده‌تر در ایران و آمار خودِ کشورهای عربی می‌توان تا حدودی به محبوبیت این کشورها برای کار پزشکی پی برد.


کدام تخصص‌های پزشکی می‌توانند به کشورهای عربی مهاجرت کنند؟

پزشکی عمومی و تقریباً همۀ پزشکی‌های تخصصی در گرایش‌های متعدد می‌توانند برای مهاجرت و کار پزشکی در کشورهای عربی اقدام کنند.

اشتراک گذاری مقاله : Array
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

کلیه حقوق این سایت متعلق به ۱.۲.۳ اپلای می باشد طراحی سایت توسط وب24