آنچه باید درباره مردم کانادا بدانید

آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ یا علاقمند هستید به‌عنوان گردشگر به این کشور سفر کنید؟ آیا تصمیم دارید به‌طور دائمی در این کشور سکونت داشته باشید؟ در هرکدام از این حالات بسیار مهم است که درباره فرهنگ مردم کانادا اطلاعات کاملی به دست آورید تا بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و تجربه‌ای […]

آنچه باید درباره مردم کانادا بدانید

آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ یا علاقمند هستید به‌عنوان گردشگر به این کشور سفر کنید؟ آیا تصمیم دارید به‌طور دائمی در این کشور سکونت داشته باشید؟ در هرکدام از این حالات بسیار مهم است که درباره فرهنگ مردم کانادا اطلاعات کاملی به دست آورید تا بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش و مفید را برای خود رقم بزنید. به‌طور کلی، کسب آگاهی و شناخت مردم و فرهنگ کشور مقصد به شما کمک می‌کند تا در مواجه با تجربیات متفاوت غافل‌گیر نشوید و واکنش مناسبی داشته باشید.

مانند هر کشور دیگری در دنیا، مردم کانادا نیز آداب‌ورسوم، فرهنگ، زبان و شیوه زندگی خاص خود را دارند. همان طور که ‌می‌دانید، بومیان کانادا مردمانی با اصالت و پیشینه تاریخی هستند و می‌توان گفت که فرهنگ این کشور، تا حدی در آداب‌ورسوم این بومیان ریشه دارد. در این مطلب، هرآنچه که درباره فرهنگ کانادا و مردم این کشور لازم است بدانید را بررسی می‌کنیم تا به شما یک دید کلی از شیوه زندگی در کانادا را بدهیم.

برگ درخت افرا، نماد کشور کانادا

نگاهی به فرهنگ کانادا

کانادا که به‌عنوان کشوری با جامعه عادلانه شناخته می‌شود، فرهنگی مبتنی بر احترام و جامعه‌گرایی دارد. اگرچه مردم کانادا اساساً روحیه فردگرایی دارند، اما برای مشارکت در بخش‌های مختلف جامعه خود، تأکید دارند. کانادا به‌دلیل نزدیکی به ایالات متحده، شباهت زیادی از نظر ویژگی‌های رفتاری یا لهجه به این کشور دارد.

برای مثال، در کانادا نیز مانند ایالات متحده ویژگی‌هایی همچون آزادی بیان، روحیه پیشگامی و ایده‌پردازی قوی در کارآفرینی دیده می‌شود. البته در فرهنگ کانادا بیان نظرات به شکلی متواضع‌تر و غیرمستقیم‌تر معمول است. برای اطلاعات تکمیلی درباره ایالت‌های کانادا، موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و …، می‌توانید مطلب کانادا را مطالعه کنید.

وجود یک جامعه چند فرهنگی در کانادا نه تنها باعث ایجاد چند دستگی نشده، بلکه یک یکپارچگی و وحدت خاصی را در این کشور به وجود آورده است. فرهنگ مردم کانادا بر پایه حقوق برابر و احترام متقابل بنا شده و شکاف طبقاتی یک موضوع ناخوشایند و غیرمعمول است.

برخی از نکات برجسته درباره فرهنگ کانادا که به وضوح در مردمان این کشور دیده می‌شود، عبارت است از:

  • صداقت
  • صبر
  • انصاف و رعایت حقوق برابر
  • وحدت و یکپارچگی در عین تنوع فرهنگی
  • فروتنی و تواضع خالصانه

زبان مردم کانادا

از آنجایی که اولین کسانی که به کانادا وارد شدند از بریتانیا (United Kingdom) و فرانسه (France) بودند، هر دو زبان انگلیسی (English) و فرانسوی (French) در این کشور دیده می‌شود. به انگلیسی زبانان کانادا آنگلوفون (Anglophone) و به فرانسوی زبانان فرانکوفون (Francophone) می‌گویند. در اغلب ایالت‌ها و مناطق کانادا بجز کبک (Quebec)، انگلیسی زبانان اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند. زبان رسمی مردم کبک، فرانسوی است.

البته از آنجایی که فرهنگ مردم کانادا همواره مهاجرپذیر بوده است و مردمان از کشورهای مختلف دنیا در آنجا حضور دارند، نمی‌توان گفت که زبان انگلیسی و فرانسه تنها زبان رایج در کانادا است. جمعیت قابل‌توجهی از مردم به زبان‌های چینی، پنجابی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی صحبت می‌کنند. اما اگر قصد دارید به کانادا رفته و در این کشور زندگی کنید، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی بسیار کمک کننده است.

اشتراک گذاری مقاله : Array
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =

کلیه حقوق این سایت متعلق به ۱.۲.۳ اپلای می باشد طراحی سایت توسط وب24